Jag har själv länge varit av åsikten att vi ska samarbeta för att skaffa oss bättre och mer tillförlitlig information. Den som vi får förmedlad via ”vanlig media” anser jag är filtrerad, förfalskad och idag nästan helt inriktad på att underhålla. Därför min källkritik, därför mitt vurmande för alternativa teser och tankar som inte kommer i uttryck den ”vanliga” vägen. När inte stat eller media längre ger oss sanningen, så är det någonting som håller på att sakta ruttna i vår sköra demokrati. Det är då vi medborgare själv måsta ta tag i saken och det är precis det som en medborgarrättsrörelse som piratpartiet handlar om.

Piratpartiet är inte för mig ett fildelarparti, utan någonting mycket mer, embryot på någonting riktigt stort och som handar om att makten kommer att förskjutas tillbaka till dess rättmätiga ägare, medborgaren/människan. Såklart det väcker en vrede och en oro  hos de som idag sitter i toppen av de olika hierarkierna när det dyker upp gräsrotsrörelser som har information som sitt främsta vapen. Såklart de vill kontrollera på vilka sätt som information ska göra tillgänglig eftersom det annars leder till att de går miste om en bit. Makten sitter idag där plånboken är, på samma ställe, den som idag kontrollerar våra pengar kontrollerar även oss, så därför ber jag alla ”webbisar” att rikta blicken mot  vårt ekonomiska system…..

